Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου 2011

ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΣΦΠΜ

Εδώ και τρεις εβδομάδες φοιτητές και σπουδαστές μέσα από Γενικές Συνελεύσεις έχουμε προχωρήσει σε κινητοποιήσεις ενάντια στο νόμο της κυβέρνησης για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Εκατοντάδες σχολές βρίσκονται σε κατάληψη και χιλιάδες φοιτητές διαδηλώνουν στους δρόμους, διεκδικώντας αποφασιστικά την ανατροπή του νόμου. Πάνω στη βάση αυτή κάποιοι σύλλογοι έχουν καλέσει σε πανελλαδική κινητοποίηση στην Αθήνα την επόμενη Πέμπτη για να πιέσουν ακόμη περισσότερο την κυβέρνηση στην κατεύθυνση αυτή.
Η σφικτή δημοσιονομική λιτότητα του μνημονίου και η πολιτική κατεδάφισης των κοινωνικών παροχών δε θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστο το πανεπιστήμιο. Το νέο πανεπιστήμιο θα είναι ένα πανεπιστήμιο χωρίς φοιτητικές παροχές, με ριζικά μειωμένη χρηματοδότηση, αυταρχικό και με έντονη την παρουσία ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων. Τις αλλαγές που φέρνει ο νέος νόμος θα τις συμπληρώσουν μια σειρά προεδρικά διατάγματα αλλά και διατάξεις του οργανισμού του κάθε ιδρύματος. Συνολικά οι αλλαγές αυτές θα διαμορφώσουν το νέο τοπίο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ενδεικτικά στις αλλαγές αυτές περιλαμβάνονται τα παρακάτω σημεία:

• Αντικαθίσταται το Πτυχίο, που κατοχυρώνει τα επαγγελματικά δικαιώματα, από τον «τίτλο σπουδών», που συνοδεύεται από πιστωτικές μονάδες, προετοιμάζοντας το φοιτητή για τα νέα εργασιακά δεδομένα της ημιαπασχόλησης-ανεργίας-επανακατάρτισης όπου η έννοια της συλλογικότητας και των ενιαίων δικαιωμάτων θα αποτελεί παρελθόν, ενώ το Δια Βίου κυνήγι των πιστωτικών μονάδων γίνεται καθεστώς
• Σπάνε οι σπουδές σε κύκλους σπουδών: 1ος προπτυχιακός, 2ος μεταπτυχιακός, 3ος Διδακτορικός, κατά τα πρότυπα της Μπολόνια, που αντιστοιχούν σε νούμερα πιστωτικών μονάδων (60/έτος) και θέσπιση σπουδών σύντομου κύκλου που αντιστοιχεί σε 120 πιστωτικές μονάδες για όσους δεν μπορούν να τελειώσουν τον 1ο .
• Εισάγει τη λογική της θέσπισης διδάκτρων. Ο οργανισμός του κάθε ιδρύματος αποφασίζει για τα κριτήρια εισαγωγής στον δεύτερο κύκλο που κρίνοντας από τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια σε συνδυασμό με την στοχευμένη μείωση της χρηματοδότησης κατά 75% θα περιλαμβάνουν την καταβολή διδάκτρων.
• Για την κάλυψη του κόστους σπουδών προβλέπονται άτοκα «φοιτητικά δάνεια» που υποδουλώνουν το φοιτητή στις τράπεζες από τα 18 του.
• Κατεβαίνει το όριο φοίτησης στα ν+2 έτη για τον 1ο κύκλο σπουδών και για όσους αποδεδειγμένα (!) εργάζονται 20 ώρες τη βδομάδα, που τους ονομάζει «μερικής φοίτησης», δίνεται η δυνατότητα αποφοίτησης στα 2ν έτη. Επίσης προβλέπεται η αυτόματη διαγραφή για όποιον δεν εγγραφεί ηλεκτρονικά σε δύο διαδοχικά εξάμηνα,.
• Έρχεται η περαιτέρω εντατικοποίηση και άλλοι φραγμοί στο δρόμο για τον τίτλο σπουδών όταν: 3 αποτυχίες στην εξέταση των μαθημάτων συνεπάγεται εξέταση από τριμελή επιτροπή και παραπέρα αποτυχία επισύρει ως και τη διαγραφή του φοιτητή. Αυστηρός καθορισμός του εξαμήνου κατ’ ελάχιστο στις 13 εβδομάδες, και ακύρωσης της εξέτασης οποιουδήποτε μαθήματος σε περίπτωση που δεν συμπληρωθούν αυτές. Κατάργηση της λεγόμενης «κόντρα» εξεταστικής. Κανονισμός προπτυχιακών σπουδών που προβλέπει ταυτόχρονα υποχρεωτικές παρακολουθήσεις παραδόσεων, δηλαδή παρουσίες, «προαπαιτούμενα» στην εξέταση μαθημάτων και «αλυσίδες μαθημάτων», απώλεια δικαιώματος φοιτητικών παροχών υπό όρους, κ.ά.
• Θεσπίζεται το ηλεκτρονικό σύγγραμμα. Ακόμη ένα βήμα για την κατάργηση του δωρεάν συγγράμματος και την εμπέδωση του ότι τίποτα πλέον δε θα είναι δωρεάν και δεν αποτελεί δικαίωμα.
• Μπαίνουν αυστηρά κριτήρια για την παροχή σίτισης, στέγασης και περίθαλψης που θα συμφωνούνται από τα Υπουργεία Οικονομικών και Δια Βίου Μάθησης και επαφίεται στον Οργανισμό που συστήνει κάθε ίδρυμα η φοιτητική μέριμνα και οι προϋποθέσεις για το ποιοι και για πόσο τη δικαιούνται.
• Καταργείται το άσυλο. Η πραγματικότητα μίας σχολής, που εκτός από χώρος εκπαίδευσης είναι και χώρος ανταλλαγής απόψεων, κοινωνικοποίησης και πολιτικής ζύμωσης όχι μόνο για τους φοιτητές αλλά και για εργαζόμενους, σωματεία, συλλογικότητες δεν χωράει στα σχέδια της κυβέρνησης για την εφαρμογή του νέου αυταρχικού πανεπιστήμιου. Για αυτό και τα ιδρύματα πρέπει να απολέσουν αυτήν την ιδιότητα τους , να αποτελούν δηλαδή εστίες ανάδυσης ριζοσπαστικών ιδεών και πρακτικών και να μετατραπούν σε τόπους στείρας αναπαραγωγής γνώσεων που θα παράγουν αποκλειστικά «εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό». Σε συνδυασμό με τα πειθαρχικά συμβούλια, που θα αναλαμβάνουν να συνετίσουν ή να τιμωρήσουν μέχρι και με διαγραφή όσους αντιδρούν, διαμορφώνεται ένα αντιδραστικό τοπίο όπου οι συνδικαλιστικές ελευθερίες, οι σύλλογοι, οι συνελεύσεις και η συλλογική έκφραση θα διώκονται. Η ουσία αυτής της επιλογής της κυβέρνησης γίνεται ακόμα πιο ξεκάθαρη αν την εντάξουμε στην συγκεκριμένη περίοδο, που η κοινωνική συναίνεση είναι ακόμα πιο εύθραυστη καθώς η καπιταλιστική κρίση προστάζει εντονότερη επίθεση απέναντι στα κοινωνικά κεκτημένα.

• Η χρηματοδότηση των ιδρυμάτων συνδέεται ακόμα πιο στενά με την αξιολόγησή τους, που θα λειτουργεί ως μοχλός πίεσης για την περαιτέρω εισαγωγή ιδιωτικών- οικονομικών κριτηρίων λειτουργίας τόσο στο κομμάτι της εκπαίδευσης όσο και της έρευνας.
• Και για να εφαρμοστούν απρόσκοπτα όλα τα παραπάνω και όλα όσα ακολουθήσουν με προεδρικά διατάγματα, δημιουργείται το «Συμβούλιο Διοίκησης» στο οποίο θα συμμετέχουν εξωπανεπιστημιακά μέλη: στελέχη (ντόπια ή ξένα) τραπεζών, επιχειρήσεων, manager, και λοιπά. Θα ελέγχει όλον τον οικονομικό και πολιτικό σχεδιασμό του πανεπιστημίου, θα διορίζει και θα παύει πρυτάνεις και κοσμήτορες κατά βούληση.
• Καταργούνται και συγχωνεύονται δεκάδες τμήματα και σχολές ανά τη χώρα που θα αφήσουν άμεσα χιλιάδες φοιτητές και σπουδαστές στον αέρα.

Ο νόμος αυτός δεν είναι απλά ένα ακόμα βήμα στην αντιδραστική κατεύθυνση της Συνθήκης της Μπολόνια και του νόμου της Γιαννάκου. Έρχεται να αναπροσαρμόσει βίαια την εκπαίδευση στις νέες κοινωνικές και εργασιακές συνθήκες της κρίσης, που δεν είναι άλλες από την υποτίμηση της εργασίας όλων των εργαζομένων (και όχι μόνο των πτυχιούχων). Πλέον στο πανεπιστήμιο θα μπαίνουν λίγοι και θα βγαίνουν ακόμα λιγότεροι αφού όλο και περισσότερες οικογένειες θα αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στις νέες οικονομικές απαιτήσεις. Μας θέλουν να δουλεύουμε περιστασιακά, ανασφάλιστοι και επισφαλείς. Θέλουν κάθε οικογένεια με έναν εργαζόμενο.

Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση εξαπολύει νέα μέτρα στη κοινωνία χτυπώντας δικαιώματα και κατακτήσεις δεκαετιών. Και δεν σταματά εκεί. Οι έκτακτες εισφορές στην εφορία και ο φόρος ακίνητης περιουσίας, που εξαγγέλθηκε την περασμένη εβδομάδα, καταδικάζουν όλο και περισσότερους ανθρώπους στην ανέχεια. Ακόμα και σήμερα, μετά από ένα καλοστημένο σχέδιο τρομοκράτησης και εκβιασμού της κοινωνίας περί χρεωκοπίας η κυβέρνηση θα προχωρήσει στην ανακοίνωση νέων δημοσιονομικών μέτρων (νέες μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις, αύξηση της φορολογίας σε ακίνητα, καύσιμα, τσιγάρα, ποτά κλπ. και με χιλιάδες απολύσεις στο δημόσιο τομέα) τα οποία θα τα παρουσιάσει σαν σωτηρία της χώρας. Επί της ουσίας, τα μέτρα αυτά εντείνουν ακόμα περισσότερο την επίθεση στον κόσμο της εργασίας.
Σε αυτήν την κατεύθυνση και ενώ έχει αρχίσει η σχολική χρονιά πολλά σχολεία έχουν κλείσει και οι μαθητές δεν έχουν πάρει ακόμα τα βιβλία τους. Επίσης οι ελλείψεις σε δασκάλους και καθηγητές οι οποίοι βλέπουν τους μισθούς τους να μειώνονται, διαμορφώνουν ένα τοπίο στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση που σε συνδυασμό με την κατάργηση της δωρεάν μεταφοράς των μαθητών, δυσχεραίνουν την πρόσβαση στην εκπαίδευση για ένα μεγάλο κομμάτι των παιδιών. Οι φοιτητές οφείλουμε να συναντηθούμε στο δρόμο με τα υπόλοιπα αγωνιζόμενα κομμάτια του εκπαιδευτικού συστήματος και να αντισταθούμε στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης.

Η επιβολή της λογικής της συσσώρευσης κεφαλαίου και της εκμετάλλευσης, έχει οδηγήσει στην εμπορευματοποίηση του συνόλου της ζωής μας. Η όξυνση της κρίσης έχει δώσει νέα ώθηση σε αυτή την διαδικασία με αποτέλεσμα να αναζητούν κέρδος σε κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα. Η εργασία, η μετακίνηση, η υγεία, η παιδεία, το νερό, ο αέρας, η κατοικία, η διασκέδαση, οι ελεύθεροι χώροι, το περιβάλλον, η φύση γίνονται πεδία αποκομιδής κέρδους. Το κράτος αναλαμβάνοντας τον ρόλο του γενικού συντονιστή αυτής της προσπάθειας, απολύει, φορολογεί, εξοντώνει τον εργαζόμενο, ιδιωτικοποιεί και παραδίδει προς εκμετάλλευση στους «ιδιώτες» όλη την δημόσια και κοινωνική περιουσία. Θα συνεχίσουν έτσι αν δεν τους σταματήσουμε.

Εμείς δε θα μείνουμε αμέτοχοι απέναντι στο γκρέμισμα των δικαιωμάτων και στην υποθήκευση του μέλλοντός μας. Θα αγωνιστούμε ενάντια στο νόμο-πλαίσιο, μέσα από τις συνελεύσεις των φοιτητικών συλλόγων, με καταλήψεις διαρκείας μέχρι την ανατροπή του. Ο αγώνας αυτός θα αποτελέσει και την αφορμή ώστε να συναντηθούμε στο δρόμο με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς και όλα τα αγωνιζόμενα κομμάτια της κοινωνίας να αντιπαλέψουμε συνολικότερα την πολιτική του κεφαλαίου.
Η κυβέρνηση ως κύριος φορέας αυτής της πολιτικής, επιχειρεί να καταστείλει με κάθε τρόπο οποιαδήποτε μορφή αντίδρασης. Σε αυτήν την κατεύθυνση οι μεγαλοδημοσιογράφοι των Μ.Μ.Ε. συκοφαντούν καθημερινά τις φοιτητικές κινητοποιήσεις. Είναι άλλωστε η ίδια τακτική που ακολουθείται σε όλους τους εργατικούς και κοινωνικούς αγώνες τα τελευταία χρόνια. Έτσι γίνεται με όποιον τολμά να σηκώσει κεφάλι.


Δεν διεκδικούμε κάποια προνομιακή μεταχείριση, δεν είμαστε συντεχνία, δεν ενδιαφερόμαστε για καριέρες, δεν νοιαζόμαστε μόνο για τον εαυτό μας όπως θέλουν να πείσουν όλη την κοινωνία τα παπαγαλάκια των Μ.Μ.Ε. Δεν μας νοιάζουν οι σχέσεις με το κυβερνητικό και καθηγητικό κατεστημένο. Αγωνιζόμαστε για να μπορεί η νεολαία είτε έχει σπουδάσει, είτε όχι, να ζει με αξιοπρέπεια.

ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ
ΓΙΑ ΔΙΑΔΗΛΩΣΕΙΣ-ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ

Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΓΙΑ:
• ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΝΟΜΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ
• ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ. ΕΝΙΑΙΑ ΠΤΥΧΙΑ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΑ ΣΕ ΑΥΤΑ
• ΚΑΜΙΑ ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ - ΚΑΝΕΝΑ ΟΡΙΟ ΦΟΙΤΗΣΗΣ
• ΔΗΜΟΣΙΑ Κ ΔΩΡΕΑΝ ΣΙΤΙΣΗ, ΣΤΕΓΑΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ
• ΤΙΣ ΛΑΪΚΕΣ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙΣ, ΤΟ ΑΣΥΛΟ, ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ, ΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ

ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ ΣΕ:
 Κατάληψη της σχολής, του οκταωρόφου και του κτιρίου της υδραυλικής από τη Δευτέρα 19/9 έως τη Δευτέρα 26/9 και διακοπή κάθε εκπαιδευτικής, διοικητικής και ερευνητικής διαδικασίας.
 Συμμετοχή στην πανεκπαιδευτική πορεία την Πέμπτη 22/9 με προσυγκέντρωση στο Πολυτεχνείο στις 11.00 και συμπόρευση με μαθητές και απεργούς δασκάλους και καθηγητές.
 Εκδήλωση- συζήτηση με θέμα ‘Αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και συνθήκες εργασίας των νέων μηχανικών’ με συμμετοχή του Ενιαίου Συλλόγου Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού και του Σωματείου Μισθωτών Τεχνικών την Τετάρτη 17.00 στην 5.42
 Ανοιχτή συντονιστική επιτροπή κατάληψης για την υλοποίηση των αποφάσεων του πλαισίου.
 Συμμετοχή στις παρεμβάσεις του συλλόγου όπως αυτές θα αποφασιστούν από την συντονιστική επιτροπή κατάληψης
 Συντονισμό με άλλους συλλόγους που έχουν πάρει αντίστοιχες αποφάσεις.
 Επόμενη γενική συνέλευση την Δευτέρα 26/9, 13.00 στην 5.42 σε κατειλημμένη σχολή.


ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ
πολιτικών μηχανικών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου